Scroll down

استیون کینگ: مینی سریال It فیلمی مناسب، در زمانی مناسب بود

استیون کینگ: مینی سریال It فیلمی مناسب، در زمانی مناسب بود

استیون کینگ: مینی سریال It فیلمی مناسب، در زمانی مناسب بود

استیون کینگ با تحسین موفقیت تجاری فیلم It که از روی رمان معروف خودش ساخته شده، به تعریف و تمجید از مینی سریال سال ۱۹۹۰ این مجموعه پرداخت.

فیلم It، ساخته اندی موشیتی که با اقتباس از رمان معروف و جذاب استیون کینگ ساخته شده، اگرچه به نظر خیلی‌ها فیلم خوبی نیست، اما فروش بسیار بالایی داشته و این موضوعی است که خود کینگ هم به آن واکنش نشان داده است. او با تمجید از سریال دو قسمتی It که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده، معتقد است که این سریال در موفقیت فیلم سال ۲۰۱۷ نیز تاثیرگذار بوده است. این سریال به وسیله تامی لی والاس ساخته شده و تیم کری در آن به ایفای نقش «پنی وایز» (دلقک مشهور داستان) پرداخته است. مینی سریال It که از شبکه ABC پخش شد مورد توجه علاقه‌مندان ژانر وحشت قرار گرفت و حتی طرفداران رمان اصلی هم از آن راضی بودند. متاسفانه مدت کوتاه و سه ساعته این سریال به والاس و دیگر نویسنده آن یعنی لارنس دی کوهن اجازه نداد تا داستان‌های فرعی و خرده‌پیرنگ‌های مد نظرشان را در سریال بگنجانند، اما بازی فوق‌العاده کری باعث شد تا مینی سریال It به یک اثر کالت کلاسیک تبدیل شود.

پس از موفقیت سریال It استودیوهای زیادی سعی کردند تا محبوبیت آن را به سینماها بکشانند؛ نمونه‌اش هم کری فوکوناگا، کارگردان Beasts of No Nation و True Detective که سال‌های زیادی را صرف تولید فیلم سینمایی It کرد، اما در نهایت به خاطر اختلافات سلیقه‌ای که با نیو لاین سینما (New Line Cinema) داشت از پروژه کناره‌گیری کرد. با این حال فیلم اخیر موشیتی، موفقیتش را مدیون فیلمنامه‌ای است که فوکوناگا به همراه گری دوبرمن و چیس پالمر نوشته‌اند. فیلم سینمایی It با فروش بیش از ۶۹۸ میلیون دلاری به پرفروش‌ترین فیلم ترسناک تاریخ با درجه سنی R تبدیل شد. همچنین این فیلم به طور کلی دومین فیلم پرفروش دنیا با درجه‌بندی R است.

IT

موفقیت باورنکردنی فیلم It تحلیلگران باکس آفیس را مبهوت کرده و حتی خود استیون کینگ بابت محبوبیت این اثر در بین مخاطبان عمومی متعجب است، اما در مصاحبه‌ای که اخیرا با وبسایت EW داشته ضمن تمجید از نسخه تلویزیونی سال ۱۹۹۰ که با اقتباس از رمانش ساخته شده، آن را «فیلمی مناسب، در زمانی مناسب» نامیده و موفقیت فیلم سال ۲۰۱۷ را نیز مرتبط با این سریال می‌داند. کینگ در مصاحبه‌اش گفت:

به نظر من یکی از چیزهایی که به‌درستی اتفاق افتاد همین مینی سریال سال ۱۹۹۰ بود. یک نسل از کودکان ۸ تا ۱۴ سال با تیم کوری ترسیدند و وقتی نسخه جدید [از این شخصیت] ارائه شد، فرصتی برای آنها بود تا با این تجربه ویژه از دوران کودکی‌شان مجددا ملاقات کنند. این یک داستان کاملا جدید و متفاوت درباره دلقک‌های ترسناک بود و همه جا درباره‌اش صحبت می‌شد. این یک فیلم مناسب، در زمانی مناسب بود.

It دومین فیلم پرفروش کمپانی برادران وارنر در سال ۲۰۱۷ بود. فیلم اول Wonder Woman، ساخته پتی جنکینز بود که بیش از ۸۲۱ میلیون دلار فروش داشت. عملکرد فوق‌العاده این دو فیلم به برادران وارنر کمک کرد تا در سال ۲۰۱۷ سهم ۵ میلیارد دلاری از باکس آفیس جهانی داشته باشد.

موشیتی اخیرا تایید کرد که دنباله فیلم ‌It با نام It: Chapter 2 ساخته خواهد شد. از قرار معلوم داستان این فیلم به دهه ۸۰ میلادی مربوط می‌شود و به مسئله دنیاهای موازی و جهان چندبعدی می‌پردازد. It: Chapter 2 در بهار سال ۲۰۱۸ وارد مرحله تولید می‌شود و اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی پیش برود، نیمه دوم سال ۲۰۱۹ شاهد اکران آن خواهیم بود.

منبع : زومجی

label جمعه, 08 دی 1396 18:31

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram