Scroll down

ریچارد دانر، کارگردان سوپرمن و فیلم The Goonies درگذشت

ریچارد دانر، کارگردان سوپرمن و فیلم The Goonies درگذشت

ریچارد دانر، کارگردان سوپرمن و فیلم The Goonies درگذشت

ریچارد دانر در سن ۹۱سالگی از دنیا رفت. وی فیلم‌ساز معروفی بود که طی دهه‌های مختلف مخاطب‌ها را سرگرم کرد و چندین و چند هنرمند بزرگ به تحسین او پرداخته‌اند.

از فیلم The Goonies و مجموعه فیلم اکشن Lethal Weapon تا سوپرمن. ریچارد دانر برای بسیاری از بچه‌ها ماجراجویی‌ها را به ارمغان آورد، عده‌ای را به وحشت انداخت و در اواخر دهه‌ی هفتاد میلادی کاری کرد که همه باور کنند یک ابرقهرمان می‌تواند بر فراز شهر مشغول پرواز باشد. بسیاری از افراد مهم هالیوود امروز مراتب قدردانی خود از فیلم‌سازی او را اعلام کردند و برای وی آرزوی آرامش کردند.

مطرح شدن با فیلم ترسناک The Omen، متحول ساختن اقتباس‌های هالیوود از روی کامیک‌بوک‌ها با فیلم Superman، استفاده‌ی بسیار هوشمندانه از دوربین و همکاری درخشان با بازیگرها تنها بخشی از کارنامه‌ی ماندگار او را تشکیل می‌دهند. تازه نباید فراموش کرد که علاوه‌بر کارگردانی چندین و چند اثر تماشایی، دانر به‌عنوان تهیه‌کننده هم تأثیرگذار و بسیار موفق بود. مثلا همچنان از وی به‌عنوان یکی از دلایل موفقیت گسترده‌ی فیلم X-Men، محصول سال ۲۰۲۰ میلادی یاد می‌شود. البته که او با سری فیلم اکشن Lethal Weapon دنی گلاور و مل گیبسون نشان داد که مجموعه‌سازی را هم خوب بلد است.

او در انواع‌واقسام ژانرها فعالیت داشت و توسط فیلم‌سازها و بازیگرهای مختلف ستایش شد. بدون شک دانر خاطرات فراوانی را برای خیلی‌ها رقم زده است و به این زودی‌ها از حافظه‌ی سینما پاک نمی‌شود.

منبع : زومجی

label 14:45 1400/04/15 23

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram