Scroll down

ساخت سریال گتسبی بزرگ توسط خالق Vikings

ساخت سریال گتسبی بزرگ توسط خالق Vikings

ساخت سریال گتسبی بزرگ توسط خالق Vikings

مایکل هرست، خالق سریال Vikings مینی سریالی براساس رمان مشهور گتسبی بزرگ نوشته اف. اسکات فیتزجرالد خواهد ساخت.

با پایان سریال Vikings (وایکینگ‌ها)، خالق این سریال به‌تازگی پروژه‌ای تازه را کلید زده است. مایکل هرست، خالق سریال وایکینگ‌ها مینی سریال اقتباسی The Great Gatsby (گستبی بزرگ) را تولید خواهد کرد. به گزارش هالیوود ریپورتر، نماینده قانونی اف. اسکات فیتزجرالد، نویسنده رمان گتسبی بزرگ در تولید این پروژه دخیل خواهد بود. منظور از نماینده قانونی، بلیک هازارد، نوه‌ی اسکات فیتزجرالد است که در این سریال به‌عنوان مشاور همکاری خواهد کرد. مایکل هرست نیز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی، نویسنده و کارگردان این سریال را تولید خواهد کرد.

جالب است بدانید مایکل هرست که سابقه ساخت سریال The Tudors (تودورها) را نیز دارد، خود علاقه زیادی به رمان گتسبی بزرگ دارد. او در بیانیه‌ای چنین گفته است: «من به‌نوعی بیشتر زندگی خود را با رمان گستبی بزرگ گذرانده‌ام، اول آن را به‌عنوان یک دانش‌آموز مدرسه‌ای خواندم، سپس آن در دهه ۱۹۷۰ میلادی در آکسفورد تدریس کردم و بعد از آن نیز به‌صورت مداوم دست به خواندن این رمان زده‌ام.»

مایکل هرست خالق سریال Vikings در کمیک کان

هرست ادامه داد: «همان‌طور که لیونل تریلینگ، منتقد ادبی [درباره این کتاب] نوشت: «گتسبی بزرگ هنوز مانند زمان انتشارش تر و تازه است، [این کتاب] حتی غنی‌تر و بهتر شده است.» امروز که آمریکا به‌دنبال بازآفرینی خود می‌گردد، زمان مناسبی است تا با عینکی جدید به این داستان جاودان نگاه کنیم، با این هدف که شخصیت‌های مشهور آن را از لنزِ معاصرِ جنسیت، نژاد و تمایلات عاطفی مورد کاوش قرار دهیم. زاویه‌دید عمیقا رمانتیک فیتزجرالد او را از مشاهده‌ و برملا کردن جنبه‌های تاریک زندگی آمریکایی باز نمی‌دارد و همین موضوع باعث می‌شود تا داستان به‌صورت همزمان واجد امید و تراژدی باشد و تا زمان حال همچنان کارکرد داشته باشد.»

بلیک هازارد نیز برای برداشتی معاصرتر از این رمان کلاسیک هیجان زده‌ است. او می‌گوید: «من برای مدت‌ها رویای ساخته شدن نسخه‌ای متنوع‌تر و وفادارتر از گتسبی را داشته‌ام، نسخه‌ای که بتواند آمریکای معاصر را بهتر بازتاب دهد، نسخه‌ای که به ما اجازه می‌دهد خودمان را در متن تماما رمانتیک اسکات ببینیم. مایکل با ورود به این پروژه احترام و تکریم زیادی برای متن اسکات به ارمغان آورد، اما با این وجود برای ساختن چنین داستان مهمی به‌سبکی در دسترس و تازه، واهمه‌ای ندارد. از همکاری در این پروژه بسیار خوشحالم.»

استودیو‌های A+E که تهیه این پروژه را برعهده دارند، از زمان ساخت فیلم تلویزیونی گتسبی بزرگ در سال ۲۰۰۰، حقوق معنوی این رمان را در اختیار دارند. فیلمی که با بازی توبی استفانز در نقش جِی گتسبی، میرا سوروینو در نقش دیزی بوچانان و پال راد در نقش نیک کاراوی ساخته شد. تاکنون هیچ شبکه یا سرویس استریمی برای پخش سریال گتسبی بزرگ قرارداد همکاری امضاء نکرده است.

منبع : زومجی

label 14:18 1399/11/08 17

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram