Scroll down

واکنش منتقدان به فیلم Promising Young Woman

واکنش منتقدان به فیلم Promising Young Woman

واکنش منتقدان به فیلم Promising Young Woman

فیلم درام و دلهره‌آور زن جوان آینده‌دار (Promising Young Woman) مدتی پیش در سینماهای سرتاسر ایالات متحده به نمایش درآمد و توانست امتیازات خوبی از منتقدان بگیرد.

فیلم Promising Young Woman یا در زبان فارسی «زن جوان آینده‌دار» یکی از جدیدترین آثار درام، دلهره‌آور، کمدی و جنایی شرکت فوکس فیچرز (Focus Features) است که به‌دست بازیگر، تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به امرالد فنل ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Vita & Virginia (ویتا و ویرجینیا)، فیلم Pan (پن)، فیلم The Danish Girl (دختر دانمارکی)، فیلم Anna Karenina (آنا کارنینا)، فیلم Albert Nobbs (آلبرت نابز)، سریال The Crown (تاج)، سریال Killing Eve (کشتن ایو) و آثار دیگر اشاره کرد. در فیلم زن جوان آینده‌دار، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند کری مولیگان در نقش کاساندرا «کسی» توماس، بو برنهام در نقش دکتر رایان کوپر، آلیسون بری در نقش مدیسون، کلنسی براون در نقش استنلی توناس، جنیفر کولیج در نقش سوزان توماس، لاورن کاکس در نقش گیل و کریس لوئل در نقش الکساندر «ال» مونرو و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم زن جوان آینده‌دار در تاریخ ۲۵ ژانویه (۵ بهمن ۱۳۹۸) در جشنواره فیلم ساندنس که بزرگ‌ترین جشنواره فیلم‌های مستقل در آمریکا محسوب می‌شود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. این اثر قرار بود که در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شود. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۱ را از بین ۳۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود امرالد فنل بوده است. در بحث تهیه کنندگی این اثر هم خود امرالد فنل به همراه مارگو رابی، جوزی مک‌نامارا، تام اکرلی، بن براونینگ و اشلی فاکس فعالیت کرده بود. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. اکثر منتقدانی که این فیلم را تماشا کردند، بازیگری تیم بازیگری خصوصا کری مولیگان و همچنین سبک کارگردانی امرالد فنل را مورد تحسین قرار دادند. از طرف دیگر هم ۲۱۵ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر دلهره‌آور را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۹۲ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Promising Young Woman در سینماهای سرتاسر ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Promising Young Woman از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

همه می‌گفتند که کَسی (با بازی کری مولیگان) یک زن جوان آینده‌دار است... تا اینکه یک اتفاق مرموز به‌طور ناگهانی باعث شد که او از آینده‌اش فاصله زیادی بگیرد و کامل منحرف شود. اما هیچ چیزی در زندگی کَسی، آنطور که به نظر می‌آید، نیست: او به‌طرز شرورانه‌ای باهوش است، کاملا مکار و فریب‌دهنده محسوب می‌شود و یک زندگی مخفیانه و دوگانه‌ای را تجربه می‌کند. حالا یک برخورد غیرمنتظره قرار است یک فرصت را در اختیار کسی قرار دهد که اشتباهات گذشته را جبران کند.

کری مولیگان در حال پاک کردن آرایش خود در فیلم promising young woman

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Promising Young Woman بیندازیم:

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۱۰۰ از ۱۰۰

جدا از عالی بودن این فیلم، می‌توان گفت که فنل وارد سطحی شده که واقعا لحظه‌ای را که ما در آن قرار داریم، بیان کرده است؛ باتوجه‌به اینکه ما در حال حاضر در یک زمان بسیار مسخره قرار داریم که اتفاقات وحشتناک و مسخره‌ای رخ می‌دهد. ماهیت فیلم Promising Young Woman نشان می‌دهد که دنیای ساختگی آن، بیشتر از آن که به کمدی یا درام نزدیک باشد، حس واقعی بودن را دارد و به واقعیت نزدیک‌تر است.

ای. ای. داود | ای وی کلاب

۸۳ از ۱۰۰

در سرتاسر این فیلم، فنل کل ماجرا را پیچیده می‌کند. او با وارد کردن تاکتیک‌های کسی به روش‌های ناخوشایند و شرورانه، با ذهن ما بازی می‌کند؛ حتی زمانی‌که او به آرامی انگیزه‌های خودش را برای ما فاش می‌کند.

دن مکا | فیلم استیج

۸۳ از ۱۰۰

سرتاسر فیلم Promising Young Woman سرگرم‌کننده است و برای یک مدت خیلی خیلی طولانی‌ای در ذهن شما باقی می‌ماند.

مالی فریمن | اسکرین رنت

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Promising Young Woman یک ماجرای کاملا دلهره‌آور درباره انتقام است. این فیلم با داستان خود جنبه بی‌پروایانه و جدیدی را از ماجرای تعرض را به ما نشان می‌دهد؛ چیزی که با داستان‌های قبلی کاملا تفاوت دارد.

کری مولیگان در حال کتاب خوندن در فیلم promising young woman

برایان لوری | سی ان ان

۶۵ از ۱۰۰

فیلم زن جوان آینده‌دار، یک ستاره امیدوار کننده را با یک طرح داستانی که در حال حاضر جذابیت دارد، ترکیب می‌کند و یک اثر دلهره‌آور محرک را به وجود می‌آورد که شاید نتواند رضایت همه را برانگیزد.

جنت کاتسولیس | نیویورک تایمز

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Promising Young Woman ترکیب درهمی از داستان دلهره‌آور انتقام، کمدی تاریک و خطابه فمنیستی است. این اثر در برخی صحنه‌ها به‌وضوح از محوریت اصلی و مرکز خود دور می‌شود.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۴۰ از ۱۰۰

روایت داستانی این فیلم به‌جای اینکه دراماتیک باشد، تلگرافی و مختصر است. اهداف داستان هم مانند موارد داخل یک فهرست، به مرور فقط تیک می‌خورند. از طرف دیگر هم بازیگران (البته به جز خانم مولیگان) عمدتا برای دوربین بازی می‌کنند؛ انگار که مطمئن نیستند تاکید آن‌ها در بازیگرشان، کافی است یا خیر. لحنی که برای این فیلم در نظر گرفته شده، کمدی تاریک است اما بازیگران مکمل آنقدر مهارت ندارند که این لحن را اجرایی کنند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Promising Young Woman نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری خیلی خوب، جذاب و بسیار سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب ما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع : زومجی

label 09:34 1399/10/12 0

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram