Scroll down

واکنش منتقدان به فیلم Wonder Woman 1984

واکنش منتقدان به فیلم Wonder Woman 1984

واکنش منتقدان به فیلم Wonder Woman 1984

فیلم واندر وومن ۱۹۸۴ (Wonder Woman 1984) با بازی گل گدوت قرار است در آینده‌ای نزدیک به نمایش در بیاید و همین حالا هم نمرات خوبی را از منتقدان گرفته است.

فیلم Wonder Woman 1984 یا در زبان فارسی «واندر وومن ۱۹۸۴» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی و فانتزی شرکت وارنر براز پیکچرز (Warner Bros. Pictures) است که به‌دست تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان بااستعدادی به نام پتی جنکینز ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Wonder Woman (واندر وومن)، فیلم Monster (هیولا)، سریال I Am the Night (من شب هستم)، سریال Betrayal (خیانت)، سریال The Killing (کشتن)، سریال Entourage (دار و دسته) و سریال Arrested Development (پرورش شکست‌خورده) اشاره کرد. در فیلم واندر وومن ۱۹۸۴، بازیگران هنرمند و محبوبی مانند گل گدوت در نقش دایانا پرینس/واندر وومن، لیلی اسپل در نقش کودکی‌های دایانا، کریس پاین در نقش استیو ترور، کریستن ویگ در نقش باربارا مینروا/چیتا، پدرو پاسکال در نقش مکسول لرد، کانی نیلسن در نقش هیپولیتا و رابین رایت در نقش آنیتوپ و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم واندر وومن ۱۹۸۴ در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) در یک رویداد مجازی که توسط شرکت دی سی کامیکس برگزار شده بود، برای اولین‌بار به نمایش درآمد. علاوه‌براین هم این اثر قرار است در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شود. پیش از این، این فیلم اکران بین المللی‌اش را از تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۶ آذر) در چند کشور از جمله چین آغاز کرده بود. البته شرکت برادران وارنر در نظر دارد تا این فیلم را در تاریخ ۲۵ دسامبر (۵ دی) به‌صورت دیجیتالی در سرویس استریم اچ‌بی‌او مکس نمایش دهد. تا به این لحظه این اثر اکشن امتیاز ۶۶ را از بین ۳۴ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده خود پتی جنکینز، جف جانز و دیوید کالاهام بوده است.

پیش از این، پتی جنکینز به همراه جف جانز، طرح این فیلمنامه را براساس شخصیت‌هایی که توسط ویلیام مولتون مارستون خلق شده بود، طراحی کردند. در بحث تهیه‌کنندگی این اثر هم چارلز روون، دبورا اسنایدر، زک اسنایدر، خود پتی جنکینز، گل گدوت و استیفن جونز فعالیت کرده بودند. این فیلم به‌طور کلی نقدهای مختلفی دریافت کرد که اکثر آن‌ها در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. منتقدان زیادی نحوه کارگردانی، اجرای بازیگران، صحنه‌های اکشن، موسیقی اصلی و همچنین حجم احساسات داستان را مورد تحسین قرار دادند. از طرف دیگر هم ۱۲۹ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر ماجراجویی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۱ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جا که مدتی است فیلم Wonder Woman 1984 در از سینماهای کشورهای مختلف نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Wonder Woman 1984 از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

بعد از قسمت اول این مجموعه، ما خیلی سریع به دهه ۱۹۸۰ می‌رویم. ماجراجویی سینمایی بزرگ و جدید واندر وومن باعث می‌شود تا او در مقابل دو دشمن کاملا جدید قرار بگیرد؛ این دو دشمن کسانی نیستند جز مکسول لرد و چیتا.

گل گدوت و کریس پاین آتش‌بازی را تماشا می‌کنند فیلم واندر وومن ۱۹۸۴

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Wonder Woman 1984 بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۸۸ از ۱۰۰

ما در این فیلم شاهد یک خط داستانی کامیک بوکی کلاسیک در ابعاد سینمایی هستیم که در آن یک مرد دیوانه و فوق‌العاده محبوب، قصد دارد که کنترل جهان را در دستان خود بگیرد. بااین‌حال، در برخی صحنه‌ها لحن سبک و سطحی‌ای وجود دارد.

مت پرسلو | آی جی ان

۸۰ از ۱۰۰

فیلم Wonder Woman 1984 یک اثر ماجراجویی درخشان و امیدوارکننده است که به آثار ابرقهرمانی‌ای که سال گذشته نمایش داده شده بودند، ادای احترام می‌کند.

شانن مک‌گوایر | پولیگان

۷۵ از ۱۰۰

دنیای سینمایی فعلی شرکت دی سی وضعیت دارک و تاریکی دارد. اما به نظر می‌رسد با وجود فیلمی که قرار بود در زیبایی نئونی دهه ۸۰ غرق شود، آن‌ها بالاخره راهی را پیدا کردند حتی درخشندگی و نور واندر وومن را هم کم کنند.

مایک رایان | آپروکس

۷۰ از ۱۰۰

فیلم واندر وومن ۱۹۸۴ شکر خالص است. ارزش غذایی کمی در آن وجود دارد. اما در چنین شرایطی، همه ما لایق یک دسر هستیم.

واندر وومن برای مبارزه گارد می‌گیرد فیلم واندر وومن ۱۹۸۴

پیتر دبروژ | ورایتی

۶۰ از ۱۰۰

فیلم Wonder Woman 1984 در یک مدت زمان تقریبا ۲ ساعته از ۱۵۱ دقیقه خود، موفق می‌شود چیزی را که ما توقع داریم در فیلم‌های موفق هالیوودی ببینیم، به مخاطب خود نشان دهد. این فیلم خیلی خوب می‌تواند ما را از نگرانی‌های خودمان دور کند و با قدرت زیادی آن‌ها را از بین ببرد.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

یک فیلم واقعا طولانی و واقعا عجولانه از کارگردان و نویسنده‌ای مانند پتی جنکینز. البته در این فیلم گدوت درست همانند ملکه متانت دارد و بارها و بارها اقتدار خود را در فیلم نشان می‌دهد.

راجر مور | مووی نیشن

۵۰ از ۱۰۰

یک فیلمنامه اغلب خشک، سرعت ناراحت‌کننده و یک ظاهر عمومی؛ چیزی که با قطعات ساخته شده به‌صورت دیجیتالی درکنار هم، ساخته شده است تا اثری شبیه به فیلم Captain Marvel را تشکیل دهد. با این تفاوت که تقریبا نصف آن سرگرم کننده است.

آنجلیکا جید بستین | ولچر

۳۰ از ۱۰۰

متاسفانه تمام جلوه‌های درخشانی که در قسمت اول این مجموعه وجود داشت، در فیلم واندر وومن ۱۹۸۴ از بین رفته است. این دنباله ناامیدکننده نه‌تنها وضعیت وخیم ژانر لایو اکشن‌های ابرقهرمانی در سینما را برجسته‌تر می‌کند، بلکه نشان می‌دهد که چقدر وضعیت فیلمسازی به‌صورت کلی در هالیوود حال وخیمی دارد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Wonder Woman 1984 نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را اثری بسیار خوب، جذاب و سرگرم‌کننده بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب ما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع : زومجی

label 19:02 1399/10/02 79

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram