Scroll down

کارگردان فیلم Tenet از ماجرای انفجار هواپیمای واقعی به جای جلوه‌های ویژه می‌گوید

کارگردان فیلم Tenet از ماجرای انفجار هواپیمای واقعی به جای جلوه‌های ویژه می‌گوید

کارگردان فیلم Tenet از ماجرای انفجار هواپیمای واقعی به جای جلوه‌های ویژه می‌گوید

نولان ترجیح داده به‌جای استفاده از جلوه‌های ویژه برای انفجار هواپیمای درون فیلم خود، از نمونه‌ی واقعی آن استفاده کند.

طرفداران آثار کریستوفر نولان این روزها بی‌صبرانه منتظر تماشای فیلم Tenet هستند؛ فیلمی مهیج و عظیم که چند روز قبل تریلر جدید آن پخش شد و در انتهای تریلر شاهد صحنه‌ای از برخورد یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ با یک ساختمان و انفجار آن بودیم. چنین صحنه‌هایی در خیلی از فیلم‌های سینمایی با کمک ماکت‌های کوچک و ترکیب آن‌ها با جلوه‌های ویژه تولید می‌شوند، ولی نولان برای این بخش از فیلم خود به‌سراغ استفاده از هواپیمایی واقعی رفته است.

البته این اولین‌بار نیست که چنین مواردی را از نولان می‌بینیم و در مجموع او را به‌عنوان کارگردانی می‌شناسیم که ترجیح می‌دهد به‌جای استفاده‌ی افراطی از جلوه‌های ویژه، تا جای ممکن از المان‌های واقعی سر صحنه استفاده کند؛ موضوعی که در فیلم «تنت» به اوج خود رسیده و خود او در این مورد می‌گوید:

در ابتدا قرار بود این صحنه را با کمک تعدادی وسیله‌ی مینیاتوری و کوچک درکنار سازه‌های طراحی‌شده تدارک ببینیم و آن‌را در ترکیب با جلوه‌های ویژه‌ی بصری کامل کنیم. ولی وقتی در حال جست‌وجو برای پیدا کردن لوکیشن‌های مخصوص فیلم‌برداری در ویکتورویل واقع در ایالت کالیفرنیا بودیم، تیم ما در جایی به تعداد زیادی هواپیمای قدیمی برخورد کرد.

بعد از آن هم حساب و کتابی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که خریداری یکی از این هواپیماها و استفاده از آن به‌عنوان نمونه‌ای واقعی در ابعاد بزرگ جلوی دوربین می‌تواند گزینه‌ی بهتری نسبت به ساخت ماکت مینیاتوری یا استفاده‌ی کامل از جلوه‌های ویژه باشد.

اتفاق عجیبی بود و با خریدی ناگهانی و بدون مقدمه طرف بودیم، ولی درهرحال خیلی عالی جواب داد و اسکات فیشر، سرپرست جلوه‌های ویژه‌ی فیلم و نیتن کراولی، طراح صحنه‌ی ما به خوبی از پس تدارک این بخش از فیلم برآمدند و فیلم‌برداری این سکانس عظیم را پشت‌سر گذاشتیم.

فیلم Tenet

پیش از این هم رابرت پتینسون، بازیگر فیلم تنت از این گفته بود که تک‌تک صحنه‌های بزرگ و تماشایی این فیلم را می‌توان در حد عظیم‌ترین صحنه‌های سایر فیلم‌های اکشن در نظر گرفت. او با اشاره به صحنه‌ی مربوط به هواپیما هم می‌گوید:

شما هرگز نمی‌توانید تصور کنید که وسط فیلم‌برداری با صحنه‌ای واقعی از انفجار یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ مواجه می‌شوید! این قضیه به‌حدی جسورانه و جالب است که می‌تواند باعث تعجب و خنده‌ی آدم شود! یادم می‌آید وقتی در حال فیلم‌برداری این بخش بودیم، به خودم گفتم: «واقعاً چند بار دیگه می‌تونی همچین چیزی رو توی یک فیلم سینمایی ببینی؟»

مقاله‌های مرتبط:

فیلم تنت با بازی رابرت پتینسون و جان دیوید واشنگتن توسط شرکت برادران وارنر در تاریخ ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر) اکران خواهد شد؛ فیلمی که باید صبر کرد و دید باتوجه‌به اوضاع پیش‌آمده به‌خاطر ویروس کرونا اکران عظیمی در سینماهای سراسر دنیا خواهد داشت یا با محدودیت‌هایی مواجه می‌شود.

منبع : زومجی

label 13:31 1399/03/07 12

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram