Scroll down

فیلم بینوایان نماینده فرانسه در اسکار شد

فیلم بینوایان نماینده فرانسه در اسکار شد

فیلم بینوایان نماینده فرانسه در اسکار شد

فیلم Les Miserables (بینوایان) لاج لی، به عنوان نماینده کشور فرانسه در مراسم اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد.

طبق گزارش رسمی سایت خبری وِرایتی، انجمن اسکار فرانسه، درام سیاسی اجتماعی Les Miserables (بینوایان) به کارگردانی لاج لی را به عنوان نماینده این کشور در مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ معرفی کرد؛ این فیلم جایزه هیئت داوران جشنواره معتبر کن 2019 را از آن خود کرده است و اخیراً در جشنواره فیلم تورنتو نیز به نمایش درآمد و چند روز دیگر نیز در مراسم هیئت صنفی کارگردانان ایالات متحده آمریکا، در شهر لس آنجلس به نمایش درخواهد آمد. فیلم Les Miserables قرار است در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۰ دی ماه ۱۳۹۸) توسط آمازون در کشور آمریکا روی پردهٔ سینما برود. فیلم لاج لی با الهام گرفتن از یک فیلم کوتاه محصول سال ۲۰۱۷ ساخته شده است.

داستان فیلم بینوایان با الهام از شورش‌های حومه شهر پاریس در سال ۲۰۰۵، در مورد شخصیتی با نام استفانی است که به عضویت گروهی ضدشورش درآمده است و با همراهی دو همکار خود، کریس و وادا، خیلی زود متوجه وضعیت بغرنج خود در میان درگیری گانگسترهای محلی که در میان آنان گرفتار شده‌اند، می‌شود.

فیلم سینمایی Les Misérables رقابتی سخت با دو فیلم Portrait of a Lady on Fire (پرتره یک زن روی آتش) که جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره کن را دریافت کرده بود و فیلم Proxima (پروکسیما) که در بخش رقابتی جشنواره تورنتو حضور داشت، برای انتخاب شدن به عنوان نماینده نهایی سینمای پرافتخار فرانسه در نودودومین مراسم اسکار داشت. کشور فرانسه از رکوردداران بخش بین المللی اسکار است؛ فیلم‌های نماینده این کشور تاکنون ۴۰ نامزدی اسکار داشته و ۱۱ جایزه نیز دریافت کرده‌اند. رکورد دریافت بیشترین جایزه را کشور ایتالیا، با ۱۴ مرتبه نامزدی دارا است. آخرین فیلمی که از سینمای فرانسه به جمع نامزدهای نهایی اسکار راه یافت، فیلم Mustang (اسب وحشی) به کارگردانی دنیز گامزه ارگوون بود.

در فیلم Les Misérables بازیگرانی چون دیمین بونارد، الکسیس ماننتی، عیسی پریکا، جین بالیبار، عمر سومار و المامی کانوته حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم اولین مرتبه در جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد و با تحسین منتقدان همراه شد.

منبع : زومجی

label یکشنبه, 31 شهریور 1398 19:45

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram