Scroll down

فیلم های کارگردان Edgar G. Ulmer ادگار جی. اولمر

وقت خودتون رو برای دانلود فیلم و پیدا کردن زیرنویس و هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم هدر ندهید. همین حالا به صورت آنلاین فیلم ها را با زیرنویس فارسی ببینید.

فیلم های کارگردان Edgar G. Ulmer ( ادگار جی. اولمر )
8 فیلم imdb wiki

ادگار جی. اولمر

ادگار گئورگ اولمر (به انگلیسی: Edgar Georg Ulmer) فیلمساز اتریشی-آمریکایی به سال ۱۹۰۴ در اولوموتس زاده می‌شود. به علت علاقه اش به هنر در آکادمی علوم و هنرها آموزش می بیند. ابتدا کارش را به عنوان بازیگر و دستیار طراح صحنه در تئاتر آغاز می شکند و مدتی در سمت طراح صحنه برای ماکس راینهارت کار می‌کند. از ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ در برلین به عنوان طراح فیلم به فعالیت می‌پردازد. وقتی بعد از دو سال به اتریش بر می گر ... ادامه ...

ادگار گئورگ اولمر (به انگلیسی: Edgar Georg Ulmer) فیلمساز اتریشی-آمریکایی به سال ۱۹۰۴ در اولوموتس زاده می‌شود. به علت علاقه اش به هنر در آکادمی علوم و هنرها آموزش می بیند. ابتدا کارش را به عنوان بازیگر و دستیار طراح صحنه در تئاتر آغاز می شکند و مدتی در سمت طراح صحنه برای ماکس راینهارت کار می‌کند. از ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۰ در برلین به عنوان طراح فیلم به فعالیت می‌پردازد. وقتی بعد از دو سال به اتریش بر می گردد برای آلکساندر کوردا کار می‌کند. در ۱۹۲۳ به عنوان طراح صحنه در سالزبورگ و آمریکا با کارگردان نمایش "معجزه" ماکس راینهارت همکاری می نماید. حدود یک سال برای سیسیل ب دومیل در کمپانی یونیورسال طراحی صحنه می‌کند. از ۱۹۲۴ به عنوان دستیار طراحی صحنه و دستیار کارگردان در هفت فیلم با فریدریش ویلهلم مورنائو همکاری کرده و در ۱۹۲۹ به آلمان باز می گردد تا اولین فیلمش را با همکاری رابرت زیودوماک کارگردانی نماید. در ۱۹۳۰ به مترو گلدوین مایر می‌رود و با سمت طراح صحنه به فعالیت می‌پردازد و در "اپرای فیلادلفیا" نیز با همین مقام بخوبی از عهده کارش بر می آید. اولین فیلم آمریکای خود را در ۱۹۳۳ می سازد. او با اینکه در سینما می‌خواهد فعالیت نماید ولی علاقه اش به تئاتر همواره او را به سوی خود می کشد چنانکه از ۱۹۳۴ تا ۱۹۴۲ به کارگردانی تئاتر و فیلم در نیویورک می‌پردازد از سال ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۶ یعنی به مدت چهار سال تحت قرارداد به عنوان کارگردان نویسنده و طراح (گاهی برای فیلم‌های دیگران) تلاش می نماید بعد برای شرکت‌های مختلفی در اروپا کار می‌کند از ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۷ در مقام مدیر تلویزیون مکزیک به کارش ادامه می‌دهد سرانجام در ۱۹۷۲ در سن ۶۸ سالگی از دنیا می رود.
به خاطره سالگرد مرگ اش در سال ۲۰۰۲ دانشگاه نو سکول در شهر نو یورک کرسی خطابه را با نمایش فیلمها انجام داد. در سال ۲۰۰۵ دانشمندی آلمانی به نام برند هرزوگنرات آدرس خانه تولد اش را در اولوموتس پیدا کرد.





راهنما :
-> زیرنویس دارد / -> لینک مستقیم دارد / -> تورنت دارد / -> خلاصه داستان

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram