Scroll down

فیلم های بازیگر Akbar اکبر کبیر

وقت خودتون رو برای دانلود فیلم و پیدا کردن زیرنویس و هماهنگ کردن زیرنویس با فیلم هدر ندهید. همین حالا به صورت آنلاین فیلم ها را با زیرنویس فارسی ببینید.

فیلم های بازیگر Akbar ( اکبر کبیر )
2 فیلم imdb wiki

اکبر کبیر

اکْبَرشاه یا ابوالفتح جلال‌الدین محمد اکبر (زاده ۱۵ اکتبر ۱۵۴۲ برابر ۲۴ جمادی الثانی ۹۴۹ قمری در سند؛ درگذشته ۱۷ یا ۲۷ اکتبر ۱۶۰۵ برابر با ۱۴ جمادی الثانی ۱۰۱۴ قمری در آگرا) سومین و همچنین بزرگترین فرمانروا از سلسله گورکانیان یا امپراتوری مغولی هند که در هندوستان با نام مغول اعظم یا اکبر کبیر نامیده می‌شود، بود. وی فرزند همایون و پدر جهانگیرشاه بود که بین سال‌های ۱۵۵۶ و ۱۶۰۵ فرمانروایی کرد. او پاد ... ادامه ...

اکْبَرشاه یا ابوالفتح جلال‌الدین محمد اکبر (زاده ۱۵ اکتبر ۱۵۴۲ برابر ۲۴ جمادی الثانی ۹۴۹ قمری در سند؛ درگذشته ۱۷ یا ۲۷ اکتبر ۱۶۰۵ برابر با ۱۴ جمادی الثانی ۱۰۱۴ قمری در آگرا) سومین و همچنین بزرگترین فرمانروا از سلسله گورکانیان یا امپراتوری مغولی هند که در هندوستان با نام مغول اعظم یا اکبر کبیر نامیده می‌شود، بود. وی فرزند همایون و پدر جهانگیرشاه بود که بین سال‌های ۱۵۵۶ و ۱۶۰۵ فرمانروایی کرد. او پادشاهی خیرخواه، شجاع و خردمند بود و از وی در کنار آشوکا یکی از تأثیرگذارترین پادشاهان در تاریخ هند و بزرگترین پادشاه آن سرزمین یاد کرده‌اند.
او را به نام اکبر کبیر یا اکبر اعظم می‌شناسند و لقب کامل او عبارت بود از: السلطان المعظم خاقان المکرم امام عادل سلطان الاسلام کافت الانام امیرالمؤمنین خلیفه المتعالی ابوالفتح جلال الدین محمداکبر صاحب الزمان پادشاه غازی ظل اللهوی به چند آیین اعتقاد داشت و یکی از کارهای مهم وی در زمان خودش حذف جزیه بود که یکی از کارهای مهم آن زمان می‌باشد زیرا در زمان گذشته در بیشتر امپراتوری‌ها از افرادی که از دین و اعتقادات دیگری برخوردار بودند مبلغی با نام جزیه گرفته می‌شد. اکبر کبیر بین آیین‌های هندو و اسلام تفاوتی قایل نمی‌شد؛ و با ازدواج با جودا بای اتحادی محکم میان آمر و آگرا به وجود آورد. اکبر شاهنشاهی بسیار عادل و نیکخواه بود ولی در زندگی‌اش با مشکلات عظیمی روبه‌رو شد، اما با سختکوشی و اراده بسیار توانست بر مشکلات چیره شود، وی در اوایل حکمرانی‌اش، سلطنتش را به‌طور دفاکتو با دو نفر تقسیم کرد و آن دو نفر محمد بیرام خان خانان (نایب السلطنه:۱۵۵۶ تا ۱۵۶۰) و دایه خود ماهم انگا (حاکم بالقوه:۱۵۶۰ تا ۱۵۶۲) تقسیم کرد و هر دو آنان با مقام وزارت عملاً حکومت را تا پایان عمر به مدت ۶ سال تا سن نوزده سالگی اکبر اداره کردند.




سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram