Scroll down

دنباله RoboCop اصلی توسط نیل بلومکمپ کارگردانی می‌شود

دنباله RoboCop اصلی توسط نیل بلومکمپ کارگردانی می‌شود

دنباله RoboCop اصلی توسط نیل بلومکمپ کارگردانی می‌شود

دنباله فیلم RoboCop محصول ۱۹۸۷ توسط کارگردان District 9 ساخته خواهد شد.

نسخه جدیدی از فیلم روبوکاپ (RoboCop) در دست ساخت است که می‌تواند طرفداران قدیمی این شخصیت محبوب را هیجان‌زده کند. فیلم روبوکاپ بازمی‌گردد (RoboCop Returns) ارتباطی با ریبوت سال ۲۰۱۴ ندارد و دنباله مستقیمی برای اولین نسخه از این سری خواهد بود که در سال ۱۹۸۷ اکران شد. فیلمنامه اولیه این اثر مدت‌ها قبل توسط ادوارد نومیر و مایکل ماینر (فیلمنامه‌نویسان نسخه اول) نوشته شده بود، ولی این فیلمنامه به دلایلی به مرحله تولید نرسید و اکنون جاستین رودز به سراغ اقتباس و بازنویسی آن رفته است؛ کسی که روی فیلمنامه ترمیناتور (Terminator) جدید هم کار می‌کند.

کارگردان این فیلم کسی نیست جز نیل بلومکمپ که برای دوست‌داران سینمای علمی تخیلی با فیلم‌هایی مثل منطقه 9 (District 9) شناخته می‌شود. بلومکمپ در مورد روبوکاپ می‌گوید:

فیلم اصلی روبوکاپ تاثیر عمیقی روی من به عنوان یک کودک گذاشت. عاشق این فیلم بودم و همیشه به چشم یک اثر کلاسیک آخر قرن بیستم به آن نگاه کرده‌ام. فیلمی که در لایه‌های زیرین خود معانی عمیقی داشت و امیدوارم بتوانیم در دنباله روبوکاپ هم چنین کاری انجام دهیم.

فیلم روبوکاپ داستان پلیسی به نام الکس مورفی را روایت می‌کرد که توسط اعضای یک دار و دسته خلافکار مورد حمله قرار گرفته و تا پای مرگ پیش می‌رفت، تا اینکه بدن متلاشی شده‌اش در قالب یک پلیس آهنی به زندگی برگشته و مأموریت پاکسازی خیابان‌ها از جرم و جنایت را برعهده می‌گرفت. ولی کار او به این راحتی هم نبود و باید با عوامل دیگری مثل خاطرات محو و کمرنگی از همسر و فرزندش هم روبرو می‌شد. داستان فیلم جدید روبوکاپ هم بار دیگر مخاطبین را به دیترویت می‌برد و با شهری طرف هستیم که بی‌قانونی و هرج و مرج در آن بیداد می‌کند و روبوکاپ باید به مبارزه با جنایات و فساد حاکم بر این شهر برود. بلومکمپ توضیحات بیشتری در مورد روبوکاپ و دلیل علاقه خود به این شخصیت می‌دهد:

موضوعی که روبوکاپ را جذاب کرده این است که مثل فیلم‌های خوب وسترن، علمی تخیلی و درام، روابط انسانی نقش پررنگی در آن ایفا می‌کنند. چیزی که من را جذب این اثر کرده، تلاش یک نفر برای جستجوی هویت گمشده خود است که توسط بقیه برای رسیدن به منافع‌شان به اسارت گرفته شده است. این رویارویی با خاطرات و گذشته شخصیت باعث می‌شود کشش زیادی به چنین اثری داشته باشم. موضوع دیگر هم به همکاری دوباره با جاستین رودز مربوط می‌شود. او جزییات جالبی به دنباله فیلم اول اثر پل ورهوفن اضافه کرده و چیزی نوشته که دوست دارم فیلم آن را ببینم.

البته این اولین دنباله مستقیم روبوکاپ نیست. روبوکاپ 2 با فیلمنامه فرانک میلر و والن گرین و کارگردانی اروین کرشنر (کارگردان اپیزود پنجم جنگ ستارگان) در سال ۱۹۹۰ اکران شده بود. فیلمی که از نظر تجاری موفقیت‌هایی داشت، ولی منتقدین روی خوشی به آن نشان ندادند. ولی تیر خلاص برای این سری به سال ۱۹۹۳ و سومین فیلم برمی‌گردد که طرفداران خود را بابت حرکت به سمت مخاطبینی با سنین پایین‌تر سرخورده کرد. در دهه ۹۰ یک سریال تلویزیونی و یک مجموعه انیمیشن هم بر اساس ماجراهای پلیس آهنی ساخته شد که هر دو عمر کوتاهی داشتند. آخرین فیلم سینمایی روبوکاپ هم ریبوت سال ۲۰۱۴ بود که توسط ژوزه پادیلا کارگردانی شده و یوئل کینامان، گری اولدمن و مایکل کیتون بازیگران آن بودند.

RoboCop Returns در سال ۲۰۱۹ اکران خواهد شد و شاید بتواند بار دیگر طرفداران این سری معروف را با خود همراه کند.

منبع : زومجی

label پنجشنبه, 21 تیر 1397 13:29

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram