Scroll down

سونی تهیه کنندگی فیلم جدید تارانتینو را بر عهده خواهد داشت

سونی تهیه کنندگی فیلم جدید تارانتینو را بر عهده خواهد داشت

سونی تهیه کنندگی فیلم جدید تارانتینو را بر عهده خواهد داشت

فیلم جدید کوئنتین تارانتینو که حوادث سال ۱۹۶۹ میلادی را روایت خواهد کرد، توسط کمپانی سونی تهیه و پخش خواهد شد.

طبق گفته‌های کوئنتین تارانتینو، نهمین ساخته‌اش روایتگر حوادث سال ۱۹۶۹ میلادی خواهد بود؛ البته به شیوه خاص این کارگردان. آخرین خبری که در مورد فیلم جدید این کارگردان خوش‌ذوق و صاحب سبک منتشر شده، مؤید این مطلب است که کمپانی سونی پیکچرز تأمین بودجه ساخت و همچنین پخش فیلم جدید را بر عهده خواهد داشت. طبق گزارشی که چندی پیش سایت ددلاین منتشر کرده بود، پس از اعلام قطع همکاری کوئنتین تارانتینو با کمپانی واینستین (The Weinstein Company) به دلیل رسوایی‌های اخلاقی هاروی و باب واینستین، فیلمنامه فیلم جدید به تمامی استودیوهای بزرگ فیلمسازی به‌جز استودیو دیزنی که با فیلم‌های درجه سنی R سروکار ندارد، ارسال شده بود و چندان طول نکشید که کمپانی بزرگی همچون Sony Pictures برای تأمین بودجه و پخش این فیلم اعلام آمادگی کرد.  

کوئنتین تارانتینو پس از اتفاقاتی که بر سر فیلمنامه آخرین ساخته‌اش، یعنی فیلم The Hateful Eight (هشت نفرت‌انگیز) افتاد، دیگر ترجیح می‌دهد که جزئیات چندانی را از داستان فیلم‌ جدیدش لو ندهد و به‌جز اینکه در فیلم جدید قرار است سال ۱۹۶۹ میلادی و اتفاقات آن زمان و فرهنگ مرسوم آن دوره به تصویر کشیده شود و البته چارلز منسون، رهبر فرقه‌ای با نام منسون و با ایدئولوژی اعتقاد به خویشتن و همچنین خانواده‌اش نیز بخشی از داستان را به خود اختصاص خواهند داد، جزئیات دیگری به بیرون درز نکرده است. سایت Insiders نیز در گزارشی در مورد ساخته جدید کوئنتین تارانتینو چنین نوشته بود که این فیلم با توجه به شخصیت‌های آن و اینکه قرار است داستانش در لس آنجلس روایت شود، شباهت بسیاری به فیلم Pulp Fiction (پالپ فیکشن) خواهد داشت و چارلز منسون و خانواده‌اش تنها بخشی از داستان و در واقع پس‌زمینه آن خواهند بود.

گویا در این مدت که کوئنتین تارانتینو اعلام کرده بود که دیگر با کمپانی واینستین همکاری نخواهد داشت، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ جنگ پنهانی را آغاز کرده بودند و بسیار علاقمند بودند که نام آن‌ها به‌عنوان تهیه‌کننده معرفی شود. در نهایت هم به صورت رسمی اعلام شد که کمپانی سونی قرار است تأمین بودجه و پخش جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو را بر عهده داشته باشد. به نظر می‌رسد بودجه ساخت این فیلم چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار باشد. نام‌هایی همچون دیوید هیمن (تهیه‌کننده مجموعه فیلم‌های هری پاتر) و شانون مکینتاش (تهیه‌کننده فیلم The Hateful Eight) گزینه‌های مدنظر برای تهیه‌کنندگی نهمین ساخته کوئنتین تارانتینو هستند. همچنین نام جورجیا کاساندس نیز برای مدیریت تولید فیلم جدید مطرح شده است.  

Tarantino

اگرچه فیلم‌های کوئنتین تارانتینو بعضی‌ها را دیوانه خود می‌کند و بعضی‌ها را فراری، ولی نکته‌ای که جالب است علاقه زیاد ستارگان سینما به همکاری با وی است و همین موضوع در کنار سوددهی نسبتاً خوب آثار این کارگردان سبب می‌شود کوئنتین تارانتینو یکی از گزینه‌های جذاب برای استودیوهای معروف هالیوودی باشد. حال که از گیشه و سوددهی صحبت شد بد نیست اشاره‌ای داشته باشیم به میزان فروش فیلم‌های کوئنتین تارانتینو در چند سال اخیر. آخرین ساخته این کارگردان که فیلم کمدی سیاه و وسترنِ خشونت‌آمیز The Hateful Eight بود، با بودجه کمتر از ۵۰ میلیون دلار، حدود ۱۵۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت که البته با اینکه رقمی بالایی نبود، ولی خب با توجه به بودجه آن می‌توان این میزان فروش را مناسب دانست. اما پیش از فیلم The Hateful Eight، کوئنتین تارانتینو فیلم Django Unchained (جنگوی از بند رسته) را ساخته بود که این فیلم با بودجه تقریباً ۱۰۰ میلیون دلاری، فروش بسیار خوب ۴۲۵ میلیون را ثبت کرد. وی پیش از فیلم Django Unchained، فیلم جنگی Inglourious Basterds (حرام‌زاده‌های لعنتی) را به روی پرده برد که این فیلم هم با بودجه کمتر از ۷۰ میلیون دلار، توانست به فروش خوب ۳۲۱ میلیون دلاری دست پیدا کند. جدای از میزان فروش و در واقع سوددهی خوب فیلم‌های کوئنتین تارانتینو، کیفیت بالای آثار وی معمولاً جوایز زیادی را از آن این کارگردان و تیم کاری وی می‌کند. مطمئناً همکاری با نام بزرگی همچون تارانتینو، پرستیژ کاری شرکت‌ها را نیز بالا می‌برد و هیچ شرکتی از این موضوع بدش نمی‌آید.گویا در این مدت که کوئنتین تارانتینو اعلام کرده بود دیگر با کمپانی واینستین همکاری نخواهد داشت، بسیاری از کمپانی‌های بزرگ جنگ پنهانی را آغاز کرده بودند و بسیار علاقمند بودند که نام آن‌ها به عنوان تهیه‌کننده معرفی شود. در نهایت هم به صورت رسمی اعلام شد که کمپانی سونی قرار است تأمین بودجه و پخش جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو را بر عهده داشته باشد

صحبت از علاقه ستارگان سینما به همکاری با این کارگردان بزرگ شد و بد نیست به نام‌های معروفی که تارانتینو برای ایفای نقش در فیلم جدیدش در نظر گرفته است نیز اشاره‌ای داشته باشیم. تقریباً از همان اوایلی که خبر ساخت فیلم تارانتینو به بیرون درز کرد، مشخص شد که وی علاقمند است مارگو رابی را به هر نحوی شده است برای ایفای نقش شارون تِیت، همسر رومن پولانسکی، استخدام کند. در کنار مارگو رابی، تارانتینو بسیار امیدوار است بتواند ستارگانی همچون لئوناردو دی کاپریو، برد پیت، جنیفر لارنس و رفیق دیرینه‌اش ساموئل ال. جکسون را نیز به پروژه جدیدش اضافه کند. چند روز پیش بود که در خبری اعلام کردیم که نام تام کروز نیز به لیست بازیگران احتمالی نهمین ساخته کوئنتین تارانتینو اضافه شده است. سایت Deadline در گزارشی احتمال داده بود فیلم جدید کوئنتین تارانتینو دو نقش اصلی داشته باشد و یکی از این دو نقش برای تام کروز در نظر گرفته شده است. احتمالاً نقش دیگر نیز به لئوناردو دی‌کاپریو یا برد پیت خواهد رسید. البته هنوز نمی‌توان با قطعیت از این موضوع سخن گفت و شاید در خوشبینانه‌ترین حالت شاهد حضور هر سه این بازیگران سرشناس در کنار یکدیگر باشیم. بسیاری عقیده دارند که تام کروز با توجه به اعتقادش به ساینتولوژی یا همان مکتب علم‌گرایی، گزینه احتمالی و مناسبی برای بازی در نقش چارلز منسون که رهبریت فرقه‌ای خاص را بر عهده داشته، محسوب می‌شود.  

با توجه به اینکه کمپانی سونی برای ساخت و پخش فیلم جدید کوئنتین تارانتینو انتخاب شده است، انتظار می‌رود از اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی کار فیلمبرداری آغاز شود و به نظر شاهد اکران آن در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهیم بود.

 

منبع : زومجی

label شنبه, 27 آبان 1396 19:28

0 دیدگاه

دیدگاه شما

سوالی دارید ؟ با پشتیبانی ما در تلگرام تماس بگیرید

پشتیبانی

instagram
telegram